Las mejores palabras del amor están entre dos gentes que no se dicen nada

martes, 2 de octubre de 2012

PER QUÈ ESCRIC EN CATALÀ?



PER QUÈ ESCRIC EN CATALÀ?

Per què escric en català?
T'ho miraré d'explicar.

Et diré....
que la mitjanit tocada
d'un jorn de gener glaçat
jo vaig néixer a Catalunya
i l'aire que al pit m'entrà
tenia aroma salobre
del Mediterrani brau,
calant a les meves venes
a l'instant de respirar
el to suau de les ones
que sonava en català.

Et diré...
que em serveixo de la llengua
en què sempre m'he criat
des del primer glop de vida
que la mare em va donar,
així entrant de mica en mica
l'aspre i dolç deix català,
alimentant els meus membres
amb força espiritual,
brodant amb dolces besades
el país al meu costat.

Et diré...
que amb aquesta noble parla
em bressolaven al jaç
un dia darrera l'altre
tots amb amor i amb afany
fins al dia memorable
en què em vaig llançar a parlar
amb les primeres paraules:
“pare” i “mare” en català.

En català des de llavors vaig créixer;
així sempre he rigut, sempre he plorat,
així em digueren el primer “t'estimo”,
i no podria traduir-lo mai.
Jo reso en català, la meva llengua,
i dic “perdó” i “amic” en català,
i el dia que jo deixi aquesta vida
i em cobreixi la terra en expirar,
desitjo el túmul a la meva pàtria
i us prego el darrer adéu en català.

Guida

Gràcies per enviar-me aquest poema tan bell des de la distància.




No hay comentarios:

Publicar un comentario