Las mejores palabras del amor están entre dos gentes que no se dicen nada

miércoles, 20 de junio de 2012

I ara/ Y ahora



I ara, ara, en aquest moment de la meva vida, no vull gairebé res. Només la tendresa del meu amor i la gloriosa companyia dels meus amics. Unes quantes rialles i unes paraules d'afecte abans d'anar-me'n al llit. El record dolç dels meus morts. Un parell d'arbres a l'altra banda dels vidres i un tros de cel on treguin el cap la llum i la nit. El millor vers del món i la més bella de les músiques. D'altra banda, podria menjar patates cuites i dormir a terra mentre la meva consciència estigui tranquil·la.

També vull, això sí, mantenir la llibertat i l'esperit crític pels que pago amb gust tot el preu que hagi de pagar. Vull tota la serenitat per suportar el dolor i tota l'alegria de disfrutar de lo bo. Un instant de bellesa cada dia. Trobar desesperadament a faltar els que hagin de marxar perquè vaig tenir la sort d'haver-los tingut al meu costat. No estar mai de tornada de res. Seguir plorant cada vegada que alguna cosa s'ho mereixi, però no queixar-me de cap tonteria. No convertir-me mai, mai, en una dona amargada, passi el que passi. I que el dia que em toqui esfumar-me, un grapat de persones pensin que va valer la pena que jo estigués una estona per aquí. Només vull això. Gairebé res. O tot.



Catalunya t'estimo





Traducción al castellano:



Y ahora, ahora, en este momento de mi vida, no quiero nada.Solo la ternura de mi único amor, la gloriosa compañía de mis amigos. Unas risas y unas palabras de afecto antes de ir a la cama. Los dulces recuerdos de mis muertos. Un par de árboles al otro lado del cristal y un pedazo de cielo donde asomen la cabeza  la luz y  la noche. El mejor verso del mundo y la mas bella de las músicas. Por otro lado, podría comer y dormir en el suelo patatas cocidas mientras mi conciencia está tranquila.

También quiero, eso si, mantener la libertad y el espíritu crítico para los que pago con gusto todo el precio que haya que pagar. Quiero toda la serenidad para soportar el dolor y toda la alegría para disfrutar de lo bueno. Un instante de belleza cada día. Extrañar desesperadamente a los que tengan que marchar porque tuve la suerte de tenerles a mi lado. Nunca estar de vuelta de nada. Seguir llorando siempre que alguna cosa lo merezca, pero no quejarme de cualquier tontería. No convertirme nunca, nunca, en una mujer amargada , pase lo que pase. Y que el día que me toque esfumarme, que un puñado de personas piensen que mereció la pena el que yo estuviera un rato por aquí.
Solo quiero esto. Casi nada. O todo.



Catalunya te amo

No hay comentarios:

Publicar un comentario